continuamos cos obradoiros de papiroflexia

Os venres ás  5 da tarde continuamos coas sesións de papiroflexia.

Na última sesión tivemos un SOROBAN (ábaco) escolar xaponés. No seguinte vídeo (en inglés) vese unha escola, na que ós 4 anos se empeza a usar o soroban. Ós 12 anos os alumnos son xa capaces de realizar complicadas operacións con grandes cifras. Tras moita práctica co ábaco xa non lles fai falla telo á man, pois só con mover os dedos son capaces de resolver as operacións.

Loli contounos que incluso para traballar nun banco hai que pasar unha proba que consiste no manexo correcto do soroban. Pareceunos moi interesante, e máis grande do que imaxinabamos.

Como curiosidade, sobre a orixe e evolución do ábaco xaponés, copiamos literalmente o seguinte parágrafo do blog El Matenavegante. Como nota interesante, a competición entre un xaponés usando o ábaco contra un norteamericano usando unha calculadora (similar ás actuais) ¿quen gañaría?:

El ábaco japonés, o Soroban, tiene su origen en el siglo XVI. Inicialmente tenía una disposición de cuentas 2-5 como en el Suan-pan chino, del que deriva. Posteriormente se le eliminó una de las cuentas superiores, quedando en disposición 1-5. A principios del siglo XX perdió una de las cuentas inferiores quedando en la actual disposición 1-4 que es la más adecuada al sistema decimal usado actualmente. Las cuentas del Soroban son de pequeño grosor y tienen los cantos vivos. Con esta forma se mejora notablemente la rapidez en los movimientos, y como consecuencia de los cálculos. Es, sin duda, el ábaco más evolucionado y con el que se realizan los cálculos con mayor rapidez.Como ejemplo de las potencia de cálculo del ábaco está la famosa competición patrocinada por el periódico del ejército americano, Stars and Stripes (barras y estrellas) ocurrida en Tokyo el día 12 de Noviembre de 1946, entre el japonés Kiyoshi Matsuzaki del Ministerio Japonés de comunicaciones utilizando un Soroban y el americano Thomas Nathan Wood de la armada de ocupación de los E.U.A. con una calculadora electromecánica. El vencedor fue Matsuzaki usando el Soroban, que resultó vencedor en cuatro de las cinco pruebas, sólo perdiendo en la prueba con operaciones de multiplicación con números grandes.

Pódense ver fotos do soroban e das figuras realizadas na sesión, no apartado FOTOS do blog.

Ademais Loli tamén tiña para ensinarnos unhas figuras co traxe típico de Corea e unhas zocas coreanas que nos comparou con outras holandesas que tamén traía.

Ademais das grúas, fixemos varias clases de flores e un estoxo:

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s